|
Post by JJJ on Apr 18, 2014 15:23:27 GMT 1
Twee leden hebben voorgesteld het plaatsen van berichten alleen toe te staan aan leden en niet aan gasten. Net zoals op het prikbord.
Ik heb er even een poll voor gemaakt, dan kunnen alle leden hun mening geven.
De meeste stemmen gelden.
Als voorbeeld heb ik de rubriek Geldzaken even op "alleen posten door leden" gezet.
|
|
|
Post by kenzie on Apr 18, 2014 15:58:55 GMT 1
Ik vind dat mensen moeten inloggen. Maar dat wist je al, want ik was een van de mensen die het had aangegeven. Kunnen mensen die geen lid zijn als gast ook stemmen op deze poll? Zo ja dan krijg je een valse uitslag denk ik, want zij zullen allen op ja stemmen. Misschien is het verstandig om voor deze poll alleen leden te laten stemmen. (als dat al niet zo is)
|
|
|
Post by JJJ on Apr 18, 2014 16:10:23 GMT 1
Ja, alleen leden kunnen stemmen.
|
|
|
Post by jurian on Apr 18, 2014 16:11:07 GMT 1
Ik vind dat je ingelogd moet zijn als je je mening op het forum wil plaatsen. Zo gaat het bijna overal op elk ander forum.
Dus ik zeg ( Inloggen )
|
|
|
Post by almerecity on Apr 18, 2014 16:52:25 GMT 1
alleen leden moeten hier kunnen posten dat ze melezen prima maar willen ze meer dan maken ze zich hier bekend
|
|
|
Post by kenzie on Apr 18, 2014 17:45:33 GMT 1
Ik vind ook niet dat gasten een poll moeten kunnen starten, zoals er een andere poll gestart is door een gast.
|
|
|
Post by almerecity on Apr 18, 2014 17:59:22 GMT 1
dat kunnen ze straks niet meer als het zo ver komt
|
|
wes
New Member
Wajonger: Ja
Politieke voorkeur: SP
|
Post by wes on Apr 19, 2014 12:05:13 GMT 1
Ja, registreren en inloggen aub...!!!
|
|
java
Junior Member
Owajong sinds 2004.
Wajonger: Ja
Politieke voorkeur: SP
|
Post by java on Apr 19, 2014 14:05:07 GMT 1
Vreemd, eerst geef je de optie om niet leden te laten posten (wat ik dus gewoon onder dezelfde naam doe als op het prikbord) daarna is de tendens dat alleen leden mogen posten en vervolgens wil men dat niet-leden geen polls mogen uitschrijven en als klap op de vuurpijl wil men dat straks alle berichten van niet leden verwijderd worden. Wat is de volgende stap, een ballotagecommissie wie er wel of niet lid mag worden? Nee maar wij zijn hier allemaal gevlucht voor de tirannie van een moderator van een startpagina forum!
|
|
|
Post by JJJ on Apr 19, 2014 15:23:58 GMT 1
Iedereen laten posten is een standaardinstelling van dit forum, niet een keuze. Leden hebben vervolgens gevraagd om dat te veranderen. Als de meerderheid daartegen geen bezwaar maakt, lijkt me dat de meest redelijke oplossing.
Het nadeel van posten als gast is bovendien dat je je bijdragen niet kunt bewerken of verwijderen. Dat perkt je mogelijkheden in. Mensen betreuren wel eens wat ze in een opwelling hebben geschreven. Dat blijft nu staan.
Nog een nadeel is dat je niet geblokt kunt worden door leden. Het is nou juist een voordeel van dit forum, vergeleken met het prikbord, dat je berichten van mensen die je niet wilt lezen ook niet meer hoeft te zien. Dat kun je instellen in het profiel van die persoon.
Proboards is 1 van de grootste sites op internet met meer dan een miljoen forums en 20 miljoen gebruikers. Als die met de voorwaarden kunnen leven, kan ik dat ook.
Tegenover de Nederlandse overheid en uitkeringsinstanties is je privacy juist groter, die kunnen niet even in Amerika je gegevens opvragen, zoals dat bij startpagina wel kan.
Er blijkt bij de leden weinig bezwaar te bestaan tegen een verplichte login, dus dat zal gebeuren.
|
|
|
Post by kenzie on Apr 19, 2014 15:36:08 GMT 1
@eriw, wat denk je dat startpagina met je gegevens doet? Precies hetzelfde, bovendien kan je zelf daar niet eens je account opheffen als je dat zou willen. Prikbord staat op de zwarte lijst van Account killer. www.accountkiller.com/nl/startpagina-account-verwijderen. Heb je genoeg van proboards kan je het account zelf makkelijk opheffen.
|
|
|
Post by almerecity on Apr 19, 2014 16:20:55 GMT 1
juist java we waren het zat daar om zitten we hier , en jjj laat de mensen maar een account aanmaken dan kunnen ze hier posten dan houden we het hier ook overzichtelijker
|
|
|
Post by JJJ on Apr 19, 2014 18:37:41 GMT 1
De poll is gesloten. Inloggen is nu verplicht om te kunnen posten.
Ik stel voor om de berichten van gasten te verwijderen, tenzij veel leden daar bezwaar tegen hebben. Er staat al een hoop bagger en dat is toch treurig. Het forum kent weinig regels maar 1 ervan is toch wel dat mensen zich constructief gedragen en sommigen hadden duidelijk niet die bedoeling.
|
|
|
Post by kenzie on Apr 19, 2014 18:40:41 GMT 1
Dank je wel JJJ. Het lijkt me een goed idee om berichten van gasten te verwijderen om het overzichtelijk en leesbaar te houden. En er staat ook een hoop rommel tussen.
|
|
|
Post by almerecity on Apr 19, 2014 19:01:39 GMT 1
jjj dank je al vast
|
|