|
Post by JJJ on Jun 4, 2014 16:12:30 GMT 1
Uit de toelichting bij het concept schattingsbesluit:
|
|
wes
New Member
Wajonger: Ja
Politieke voorkeur: SP
|
Post by wes on Jun 4, 2014 16:39:04 GMT 1
En dan dit......
Zou de wens kunnen ontstaan.... Ontstaat de 'wens' niet, dan wordt 50 en 60+ gewoon her beoordeeld. Dus nu maar massaal wensen dat die wens er ook gaat komen.... Bah...
|
|
|
Post by JJJ on Jun 4, 2014 17:13:32 GMT 1
Ze laat ruimte open voor het uitzonderen van sommige groepen. Ik zie het als een voorzet aan Eerste en Tweede Kamer. Als die uitzonderingen willen, zal ze zich daar dus niet tegen verzetten.
|
|
bikkel
New Member
new member
|
Post by bikkel on Jun 5, 2014 17:48:44 GMT 1
Als je door je stoornis nergens lang kunt blijven zoals relaties,woonruimte etc.en je word toch opgeroepen,ben je dan verplicht om te reintergreren of kun je zeggen dat je genoegen neemt met ev.70%
|
|
bikkel
New Member
new member
|
Post by bikkel on Jun 5, 2014 17:51:23 GMT 1
Ben blij dat ik toch nog vragen kan stellen,dacht dat niet meer mogelijk was,blij dat ik me vergist heb!
|
|
|
Post by JJJ on Jun 5, 2014 19:20:45 GMT 1
Als je door je stoornis nergens lang kunt blijven zoals relaties,woonruimte etc.en je word toch opgeroepen,ben je dan verplicht om te reintergreren of kun je zeggen dat je genoegen neemt met ev.70% Als je op 70% gezet wordt omdat verondersteld wordt dat je arbeidsvermogen hebt, moet je re-integreren. De bedoeling is dat Wajongers met arbeidsvermogen aan de slag gaan. Tot nu toe kenden oWajongers deze re-integratieplicht niet. Dus met niet verschijnen op een oproep, ben je er nog niet.
|
|
bikkel
New Member
new member
|
Post by bikkel on Jun 6, 2014 0:48:26 GMT 1
Is dit alles al door de eerste kamer?is alles al goedgekeurd, ook voor de aaw'er's?
|
|
|
Post by JJJ on Jun 6, 2014 13:44:26 GMT 1
Nee, dit is een antwoord van Klijnsma op vragen van de commissie SZW van de Eerste Kamer.
A.s. dinsdag reageert de Kamer daar weer op met nieuwe vragen.
Heel benieuwd hoe de PvdA omgaat met de bizarre antwoorden van Jetta.
Het debat is pas op 24 juni. Dan duurt het nog een paar maanden voordat het schattingsbesluit is vastgesteld. Daar moet de Raad van State ook nog een advies over uitbrengen.
|
|
java
Junior Member
Owajong sinds 2004.
|
Post by java on Jun 6, 2014 14:24:59 GMT 1
Ik had altijd begrepen dat je met de oude wajong niet verplicht was tot integratie, dat je MOCHT werken niet dat je MOEST werken.
|
|
|
Post by JJJ on Jun 6, 2014 21:31:47 GMT 1
Je bent nu niet verplicht, maar ze willen wel dat ook oWajongers gaan re-integreren als ze arbeidsvermogen hebben. Ik kan niet bedenken hoe je 80.000 Wajongers in een baan krijgt zonder eisen aan hen te stellen. Ik denk niet dat er zoveel vrijwilligers zijn.
|
|
java
Junior Member
Owajong sinds 2004.
|
Post by java on Jun 7, 2014 17:51:40 GMT 1
Ach we kunnen altijd nog harakiri plegen, dan zijn we eindelijk van ALLE ellende af.
|
|