|
Post by JJJ on Jul 2, 2014 18:29:08 GMT 1
UWV verdoezelt het belang van leeftijd op de arbeidsmarkt, als het om Wajongers gaat. In het propagandamateriaal wordt DSM getoond als voorbeeld voor banen voor Wajongers. PDFDat bedrijf heeft zogenaamd als missie zoveel mogelijk Wajongers aan werk te helpen. Niets is minder waar. Navraag bij DSM leert dat ze geen Wajongers van boven de 35 in dienst nemen. Leeftijd van Wajongers, voor UWV en de politiek is het een taboeonderwerp. Bedrijven zijn in oudere Wajongers in elk geval niet geïnteresseerd.
|
|
j96
New Member
|
Post by j96 on Jul 3, 2014 15:45:47 GMT 1
Heeft dat dan ook te maken met het feit dat als je jonger dan 23 bent je minder dan het normale minimumloon verdient? Ik ben zelf boven de 35 en ik vraag me wel eens af of ik als het ware straks ook moet 'concurreren' om een baan met wajongers van onder de 23.
|
|
|
Post by JJJ on Jul 4, 2014 14:32:17 GMT 1
Bedrijven willen alleen jongeren in dienst nemen en geen ouderen. En inderdaad zullen jongeren tot 23 nog wel een concurrentievoordeel hebben.
Ouderen boven de 50 hebben nog meer nadeel van hun leeftijd, omdat de werkgever vaak extra vrije dagen moet geven aan 50-plussers, afhankelijk van de cao. Die zijn dus nog duurder.
UWV re-integreert vrijwel geen 35-plussers in de Wajong.
|
|
j96
New Member
|
Post by j96 on Jul 4, 2014 15:31:43 GMT 1
Ik zou bijna denken dat dat positief klinkt voor mij (ik heb het liefst dat ze me met rust laten). Maar dat zijn dan zeker allemaal owajongers? Ik zelf zit sinds ong. 2 jaar in de nwajong en ik moet zo eens in het half jaar opdraven om te kijken hoe het gaat en of ik al gezond genoeg ben om iets te doen (maar ben net een half jaar 36 dus wie weet laten ze me nu wel met rust).
|
|