|
Post by JJJ on Mar 21, 2015 13:30:25 GMT 1
|
|
ttt
New Member
|
Post by ttt on Apr 1, 2015 11:01:55 GMT 1
Ik vind het wel frappant dat er alleen een brief bestaat over het wel hebben van arbeidsvermogen en dat er geen brief is over het niet hebben van arbeidsvermogen. Dat zegt volgens mij genoeg over de bedoelingen van het uwv en de overheid.
|
|
wes
New Member
Wajonger: Ja
Politieke voorkeur: SP
|
Post by wes on Apr 30, 2015 11:26:27 GMT 1
Daar heb je een goed punt te pakken. Ik vrees dat ze iedereen arbeidsvermogen toedichten en dan afwachten hoeveel mensen aangeven dat ze daar niet mee eens zijn. Leg het probleem maar bij de wajonger neer.
|
|
|
Post by JJJ on Apr 30, 2015 15:22:04 GMT 1
De suggestie van ttt is niet juist. UWV richt zich eerst op de mensen van wie ze denken dat ze arbeidsvermogen hebben. Dan hou je de mensen over die geen arbeidsvermogen hebben. UWV denkt op grond van het dossier niet van iedereen dat ze arbeidsvermogen hebben.
|
|
wes
New Member
Wajonger: Ja
Politieke voorkeur: SP
|
Post by wes on Apr 30, 2015 17:14:03 GMT 1
Maar ze kijken toch ook naar leeftijd/wajong duur wat herkeuren betrefd? Verwacht je dat ze toch ouderen gaan ontzien? Ik word er somber(der) van.... Wachten tot 2017. Hoop echt dat er voor die tijd mensen naar de rechter stappen en dat er voor die tijd ook een uitspraak van een rechter komt.
|
|
|
Post by JJJ on Apr 30, 2015 17:30:37 GMT 1
Vanaf 1 juli krijgen ook mensen zonder arbeidsvermogen een brief. Ik vermoed dat dat jongeren zijn. De rechter zal zich er dit jaar al mee gaan bemoeien, als de eerste bezwaarschriften zijn afgewezen. Dan is het herfst.
|
|
|
Post by JJJ on May 22, 2015 11:54:13 GMT 1
Nieuwe versie van deze brief: PDF
|
|