|
Post by thierry on Oct 29, 2015 16:06:09 GMT 1
Hallo. Mijn naam is Thierry en ik heb oude wajong. Ik ben volledig arbeidsongeschikt. Binnen enkele maanden kan ik de brief van uwv verwachten met de voorlopige beoordeling. Wat er allemaal gaande is rond de wajong baart me zorgen. Het uwv lijkt er mijns inziens op gebrand zoveel mogelijk geld te besparen en menselijkheid of redelijkheid op een veel lagere plaats te hebben. Dat ze veel mogelijkheden aan het verzinnen zijn om wajongers kwijt te raken. Mocht het straks allemaal erg zuur gaan worden dan zou je uiteindelijk nog naar de rechter kunnen stappen om je recht te halen. Naar wat ik begrepen heb is de gesubsidieerde rechtsbijstand de laatste jaren ook flink versoberd. Wie weet of je als wajonger hier nog aanspraak op kunt maken om te procederen tegen uwv? En zo ja, is er dan sprake van een maximum vergoeding? Ik denk er aan een rechtsbijstandverzekering af te sluiten uit voorzorg, als in: hopelijk is hij niet nodig maar als je hem nodig hebt dan is hij er. Het is zo dat je eerst een periode (meestal 6 maanden) verzekerd moet zijn alvorens je mag claimen. Of dat je helemaal geen vergoeding krijgt voor iets wat al liep voor de verzekering is ingegaan. Bij deze wil ik jullie vragen om mee te denken over dit onderwerp en ervaringen en meningen te delen.
|
|
|
Post by JJJ on Oct 29, 2015 23:37:20 GMT 1
|
|